onsdag 23 december 2009

slutspurten

efter sista tentan fick jag ihop en fantastiskt dag på reunion, trots extremt mkt seperationsångest. En heldagsvandring till hemligt vattenfall och sedan avskedsfest gjorde att jag tack och lov glömde bort både bekymmer och besvär. Dock blev lördagsmorgonen när flyget väl skulle gå extra tung. Med hjälp av samtliga i huset lyckades jag tillslut trycka ner allt (tror jag) i väskan och åka till flygplatsen med knapp marginal. Väl vid incheckningsdisken (lätt hysteriskt bölandes i Arnauds armar) bestämde han sig för att följa med till Mauricius på min lilla tredagarsmellanlandning. Spontanitet i sitt klimax. Vi kom dit. Blev mottagna av sjukt snälla erasmusare(tarald emanuel och toby) som visare oss närmsta stranden, och sedan erbjöd fest. då taxi var ända transportmedlet (dyrt) blev det med stor besvikelse dock inget avfirande av Karin för min del. Vi bestämde oss dock för att decka i det billigaste rummet denna strandort hade att erbjuda. dagen efter blev det tyvärr bara jakt efter hyrbil och bankomat (vilket båda misslyckades då bankomaten tog mitt kreditkort och hyrbilsställen är stängda på söndagar). Lördagen innefattade därför bråk med bank och tillslut en vääääligt lång men charmig busstur till ile des cerfs. sista dagen i klassiskt beachtema där vi bodde (blue bay) och nu kan jag bara bekräfta att jag bara MÅSTE åka tillbaka. Hann tyvärr inte uppleva något alls på mauricius vilket var väldigt synd, men kanske förstårligt.

NU är jag äntligen framme i Durban, sydafrika, hemkommen efter en helkväll med Sheris pojkväns kompisar - som innefattade sushi, bugg och kareoke. Äntligen sovdags och imorn kanske lite sistaminutenjulklappshandlande innan fina sheri kommer tillbaka också!?

Det här med lugn och ro?...kanske linköping kan erbjuda?! *hoppas*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar