fredag 3 april 2009

Efter solsken kommer regn

Nä faktiskt inte. Sol hela dagarna trots att väderleksrapporten sagt regn och åska hela veckan. Dock har jag ett tugnt grått moln ovanför mig hela tiden. Har spenderat de senaste dagarna med täcket över huvudet och tyckt synd om mig. Krisen har infunnit sig. Enligt Peder och Julia är detta standard efter två månader. När man faktiskt börjar inse att man bor och lever på ett annat ställe och är mer el mindre bortglömd hemma så infinner sig den mest underliga känsla. Hemlängtan. Kalla mig knäpp, men av ngn helt outgrundlig anledning skulle jag kunna döda för att få supa skallen av mig på flamman ikväll. Eller sitta i blajan eller i c-huset och diskutera hur "sjuk" senaste tentan var. Har dock investerat dagen i pepptalk från alla möjliga håll. Mammas vann dock, som alltid. O nu återstår bara problemet vilken fest jag ska gå på ikväll? Åååh va jobbigt att behöva välja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar