onsdag 1 april 2009

OM!


Sitter just nu på ett torg okupperat av fik och sollapande människor som verkar njuta av våren minst lika mycket som mig. Det här med att beställa crêpes och kaffe slutar aldrig vara exotiskt och jag funderar på om det inte blir lite för stereotypt om jag bankar upp mina franskböcker också. Haha. Idag har jag och julia lämnat offerter till fyra företag på ett tiotusental skruvar och muttrar av olika slag för att få en prisuppfattning på vad det kostar att producera en motor. Det är så man löser saker i Frankrike. Man gissar jätte mycket, sen skriver man en hög artiga brev och låter andra människor lägga sin arbetstid på att ge oss en siffra som vi senare gissar vidare med. det är ett skämt helt enkelt.

Nu ska jag bara avgöra vart det bär av i höst också. Grenoble va tyvärr för populärt för att jag skulle få njuta vidare här, men grattis ni som kom in! NI kommer stormtrivas! Det som står på listan är nr 1. Paris, Toulouse el Tarbe. nr 2. allt utom linköping. nr 3 allt utom sverige. Några förslag?

Hoppsan, trodde nästan att jag kände en regndroppe där. April April! älskade månad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar