lördag 11 april 2009

Påsk!

Då äntligen va det påsklov! Väl förtjänt efter faktiskt några tyngre veckor i skolan(!?) Får erkänna att saknaden efter mamma och pappa är som störst under denna helgen, och det är i övrigt väldigt tomt utan snö, skola, Calle el Julia o Peder som alla har åkt på äventyr med nära o kära. Men i sista stund idag lyckades jag iallafall skramla ihop en värdig påskmiddag med hjälp av Elin som också är svensk. Det blev ordentligt med påskbuffé som mina sambos verkade uppskatta. Avslutades med att Doudouce (snäll erasmus-vän) hade gömt påskägg som vi fick leta :)

Imorgon bär det av på camping-äventyr med Clem(min sambo), Doudouce(ägg-gömmaren och schysst snubbe) och Marius (tysk erasmus). Helt otippat hittade vi varandra då ingen hade några bra påskplaner. Så tre killar o jag i en liten bil och ett litet tält (3 personers) i italien i 7 dar. Jag kommer ju antagligen slå ihjäl ngn innan veckan är slut, men jag har hört att även det är bra för den personliga utvecklingen :) Har inhandlat sovsäck och liggunderlag och känner mig väldigt frilufsig.

Så håll tummarna för att jag citat Julia "gör inget som jag inte hade gjort" :)

kolla även in http://roadtrippeenitalie.uniterre.com/

Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar