tisdag 27 oktober 2009

banankontakt



ja då får ny här rykande färska bilder från mitt mellanmål. Bananerna i trädgården som vi alla spanat på senaste månaderna va äntligen mogna för att skördas. så macheten åkte fram och mina kvarliggande aggressioner från gårdagens tenta kom till nytta. o mums säger jag bara! Nu har ja hängt upp dom för att även dom sista ska mogna till sig (tydligen går det fortare när man huggt ner dom). Även mangosarna börjar gotta till sig och vi lär ju inte lida brist i år. Det finns så många i trädet att jag är rädd för att grenarna ska gå av!


3 kommentarer:

  1. Hello QTπ!
    Inte ska du väl ha hemlängtan. Du vet, det kommer vara hemfärdsdags alldeles för snart ändå. Och när man kan plocka mangos direkt från träden ska man ju inte klaga.

    Ta hand om dig och njut av tropikerna istället.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Hörru, hemmet finns ju kvar och utan de här resorna vi gör så skulle vi ju inte sakna det. Jag såg Linköping i ett helt annat ljus efter mitt år i Grenoble. Hade jag stannat så hade jag nog bara längtat bort istället... Förövrigt kan du ju fundera på hur många mangosar som det växer i träden i Linkan just nu. :-)

    Kraaaaam!

    SvaraRadera
  3. Ååh! Det ser underbart ut. Vi har mängder med apelsiner i vår trädgård. Så himla exotiskt!
    Kram Lillasyster

    SvaraRadera