torsdag 29 oktober 2009

Latmast = fainéant

Lider för tillfället av stor skolmotivationsbrist. Alla kurser som jag såg så mycket fram emot i början har nu reducerats till det absolut mest nödvändiga; conception mecanique, thermodynamique och energie solaire et thermique. Tre kurser varav alla är fysik. Och ändå har jag svårt att motivera mig att jobba med dom. Resten av kurserna går jag mest på om råkar vara i skolan. Och nu, efter två deltentor, har jag dessutom tappat hoppet helt med mina fysikkurser. Gick ifrån en tenta gråtandes i måndags i ren frustration av att jag tyckte jag kunde ämnet men inte fattade tentan. Men jag försöker se det som att skolmotivationsbrist här innebär en dag på stranden, och igår blev en bra sådan! Hade turen att träffa på ett gäng uttråkade surfproffs, då vågorna va dåliga, som lånade ut sin bräda och erfarenhet. Efter nån timme i vattnet va jag helt slut av allt paddlande och hade dragit på mig en för många kallsupar för att va sugen på att fortsätta. Kom tyvärr inte heller längre än att jag lyckades "knäa"- en våg. (komma upp på knäna) Fan vill verkligen kunna, men orkar inte lära mig!

Dagen i st Gilles avslutades med en fin och, vad jag ansåg, välförtjänt middag på restaurang (med pool!) Det blev den godaste pinacoladan ever och lite moules frites på det. Tyvärr inga bilder på hela dagen så ni får se till godo med en från förra veckan då jag och min franska colloc va på strandsafari och hittade en helt folktom!

3 kommentarer:

  1. Hur fungerar etiketten på en restaurang med pool?

    Tar man ett dopp innan man använder den yttersta gaffeln, och lämnar man extra dricks även om man inte använder poolen...bara för att den finns liksom?

    Kom hem snart, jag saknar min vän!

    -Anders

    SvaraRadera
  2. Glömde ju det viktigaste: Det blir bra igen!

    SvaraRadera
  3. Vilken helt underbart härlig bild!

    Håller med, det blir bra igen. Och hade du inte tappat hoppet i Grenoble också?? Där gick det ju helt strålande sen! Bit ihop och kom igen!

    Kram!

    SvaraRadera