söndag 11 oktober 2009

surfkollektiv i strandvilla


Helgen va rätt nice. Miri min tyska tyckte att vi behövde lite semester så vi drog till hennes nyfunna surfarpolare i Manapany som råkar vara proffs här på ön. Väl där bjöds det på mat, dryck, gitarrmusik och kreolska pajer från en av killarnas föräldrar som bodde i huset ovan :). Har tyvärr fortfarande inte vågat mig ut i vattnet för att testa surfningen än. Tyvärr hjälper det ju inte riktigt heller att miri skadar sig i stortsätt varje gång. Men jag har lovat mig själv att inte ge upp hoppet än. Kommer nog inte köpa en bräda det första jag gör, men lite lektioner med skolans klubb är det nog dags att skriva in sig på.

Förövrigt går det rykten hejvilt om att vulkanen visar aktivitet. Kanske kanske kanske jag får se ett litet utbrott!!!

1 kommentar:

  1. Jag tycker inte man ska behöva hänga runt på en söderhavs-ö, verkar ju sjukt jobbigt=) Kommer sakna dig när jag gör come-back i Linkan i november! Pöss fröken Nordin

    SvaraRadera