fredag 6 november 2009

när regnet faller

Inatt somnade jag till det magiska ljudet av tropiskt ösregn smattrandes på plåttak. Få mornar har varit så fridfulla här. Gassande sol, extrem hetta och vind gör iallafall att jag blir rätt spänd. Men idag. Ljuva dag. Ljuva regn.




Magknipen sitter i ännu och jag tror minsann att det är dags för ett läkarbesök snart. Har levt på "aktivt kol" och örtte de senaste dagarna. Testade även pappas mirakelkur i form av wiskey i förrgår, men inget verkar hjälpa. Men nu är iallafall tentan skriven. Det gick bättre än väntat, men väntar mig visserligen att få hysteri som sist...så allt är ju relativt. Dock va det en rätt dramatisk tenta då det åskade och blixtrade som aldrig förr och regnet fortfarande vräkte ner.




Regnet bar med sig att min canoying imorn blev inställd. Rätt skönt att ha en oplanerad helg för en gångs skull. Funderar nästan på att stanna hemma själv o mysa. Kvarteret har sin charm som ni ser på bilderna (ja alla är från kvarteret). Och nu såhär exakt 6 veckor innan äventyret bär sig mot sitt slut funderar jag på vad jag ska hinna göra mer. Självklart finns det, som alltid, en miljon saker att göra, se och uppleva. Men kanske. kanske. Jag bara ska passa på att njuta av nuet?


Seperationsångesten finns där redan, samtidigt som det ska bli rätt skönt att få sova i sin egen säng, äta fiberberikade havregryn och känna kylan bita i kinderna. O självklart få se er mina nära och kära.


Mamma. Jag saknar dig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar