lördag 14 november 2009

bland kiisar och cascader


Då har huskissen Mimoun gjort det! Stolta var vi allihopa när hon i fredags morse hade klämt 3 fantastiskt söta 100 grammare (uppskattat)! Måste säga att jag som vanligt självklart tar åt mig all ära, då jag hade ett ordentligt snack med ded höggravida kissen och sa att om hon inte kläcker snart så finns det risk att hon sprängs, då hon bokstavligt jäste i ögonen på oss. Sagt o gjort, redan samma kväll kom hon in till oss och ville bli klappad (vilket aldrig händer). Gnällde och bokstavligt skrek efter uppmärksamhet, följt av ett hektiskt letande på lämplig födelseplats. Det ändå som hjälpte va Arnauds trygga händer. Tillslut somnade dock även han och 0540 var det dags, men då hade hon väckt Deborah. Observera på bilden att även Tomas varit delaktig genom att "dekorera" boet med fina (väligenkännliga) blad, för att få kiiisarna att respektera denna planta och inte kissa sönder den...

Veckan har varit rätt illa, mycket pga magont, allmän svimkänsla och alldeles för mycket skolångest, vilket tyvärr lett till att jag stannat hemma mer än hälsosamt. Igår fick jag dock hjälp från vår höggravida sambo, Deborah (som jag också sagt åt att kläcka snart) att komma ut lite. Vi va på nån djupt filosofisk pjäs igår (o jag fattade vad den handlade om!!! :) och idag blev det skola i form av canoyning (får 2 ECTS för den "kursen":).

Förövrigt i40-firande i Linköping ikväll, och jag kan inte säga annat än att jag verkligen önskade jag var där, eller kanske snarare att firandet ägde rum på denna paradis ö. Kan inte bara alla jag känner ta o flytta hit, så jag slipper känna mig splittrad?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar