söndag 15 november 2009

HEMLÄNGTAN

Pratade precis med Ullis över skype och kom fram till att det är det som är jobbigt just nu. HEMLÄNGTAN!! samtidigt som det ska bli sjukt svårt att åka härifrån. Känner mig sliten som aldrig förr. Men saknar verkligen hemma.

- Julias morgonhumör! och hennes fantastiskt söta ansikte när hon är lite småsur. (förlåt julia, finns många fler saker jag saknar med dig, men just nu är just din putmun en favorit=)
- mamma, och hennes sätt att svara i telefon när kunder ringer, för att sedan snacka skit om dom "jävla apa" :)
- johans sätt att säga "hu" och titta på en med medkänsla när jag är hysteriskt ledsen för ngt extremt löjligt.
- vitpeppar och smör
- Anders fantastiska förmåga att alltid se ut som ett barn på julafton. lycklig och helt fantastiskt nöjd med livet - även när han är deppig.
- morgonkyla
- min säng, mina lakan! (o inte en sovsäck som klistras fast på kroppen av svett)
- a-huset. ja fråga inte varför.
- pappas sätt att komma o titta till mig, utan att ha nåt att säga. bara ge kärlek.
- mickes sätt att prata om ngt totalt ointressant som han är helt uppslukad av. i all oändlighet. trots att man ber honom att sluta.
- mickes sätt att skratta. med axlarna.
- ullis mysmiddagar.
- skitsnack i baljan.
- Morre och erik, och deras förmåga att förmedla kärlek, genom att vara elaka.
- möjligheten att kunna drömma och längta sig bort till en paradis ö, och slippa vara på en och inse att man ändå inte är nöjd.
- lingongrova, bregott, filmjölk, havregryn
- höstmys, middagar och tedrickande med nära och kära.
- tentaångest koncentrerat över ett tenta-p och inte utspritt lite varje dag...i all oändlighet.
- svensk humor. bitterhet och ironi.
- hannah dahl och hennes hysteriska energi.
- anja och katarina när dom får skrattattacker. över falukorvar.
- få sitta hemma och klaga över regnet och kylan
- cykla
- i

så för er som har ngt av ovanstående tillgängligt. njut åt mig.

3 kommentarer:

  1. Va? Jag är väl aldrig sur på morgonen??!

    Tihi :) Saknar dig också.

    SvaraRadera
  2. Åååh, jag är omnämnd! (Om än felstavad)

    Vi saknar dig också!

    SvaraRadera