torsdag 27 augusti 2009

27 timmar och 5 länder senare.


Tur att inte bilder luktar. Efter 27 timmar på resande fot, 5 planbyten; kastrup-heathrow-johanneburg-mauritius-réunion, vågar jag påstå att jag inte är direkt fräsch. Men OMG säger jag bara. Fatta jag är här!!!! på plats! på min dröm ö!?!?!?! Fattar INGENTING. Inte nog med det så har jag ju haft den fantastiska turen att träffa typ dom skönaste människorna ever. På ett av planen hit får jag hänga med ett australiensiskt (?) par på 60 bast som är underhåller mig hela vägen. Under resans gång har jag även hållt kontakt med Miri, en tysk tjej som jag ska få sova hos första natten/nätterna. Hon är helt stööööört trevlig och alla andra 3 killar som kommer o hämtar mig på flygplatsen med bil!!! HALLÅ! hur bortskämt får man bli!? Dom skjutsar mig hem till det huset vi för tillfället hänger i som det bor massa folk i. Har inte riktigt fattat hur allt funkar än men jag kan ju säga att det här med väggar är tydligen relativt här i detta landet. Dom behöver ju inte gå hela vägen upp till taket`? hahaha! Altanen som är inredd i äkta bohem-känsla utgör vardagsrum och matsal. Det är där jag sitter nu med det trådlösa internetet och bara lapar in livsglädje! Dessutom står det ett gäng killar i köket o lagar mat åt mig o Miri. PAS MAL skulle man kanske kunna säga!

Skynda er hit°

1 kommentar:

  1. Det låter helt underbart sötis! Sola lite åt mig för snrt blir det vinter här! Stor kram

    SvaraRadera