måndag 31 augusti 2009

kärt återseende med croissanten

Svininfluensa eller inte men jag mår rätt sådär skulle man kunna säga. Tack o lov har denna dunderförkylning fått mig att gå ner i varv lite och njuta av atmosfären lite mer. Vill inte avslöja riktigt hur hög jag är på förkylningsknark och sömnbrist, men harmonin i livet börjar infinna sig! Vaknade idag tidigt av att tuppen gal och fåglarna kvittrade som alltid här, alla grannar verkar ha höns!?. Miri min tyska sambo var på lika strålande humör som alltid och Arnaud, en av de två fransmän som bor med oss, handlade bröd o croissanter. Tyvärr finns det inte så mkt boulangerier som jag hade hoppats på, så man får köra en bit, men när han väl anlände med nybakade croissanter var lyckan komplett. Arnaud som förövrigt är en riktigt trevlig, även om lite "skum" typ, är arbetslös med attityden "ska jag vara arbetslös i frankrike, kan jag lika väl vara det på en paradis ö". Så sjukt skön inställning. Så som det verkar nu, har jag hittat mitt drömboende, ett fransktalande kollektiv med lite folk som känner till ön, har bilar och ett färdigt hushåll, o framför allt en strålande rumskompis. Visst hade jag ju hoppats på det skulle vara lite renare men det här är nog precis som det ska vara. Ett bohemiskt hus på en kulle på en paradis ö, med ett gäng harmoniska fransmän. Pas mal!
Vår lilla kisse och huset

2 kommentarer:

  1. Hej, Kathleen.
    Som ni ser har vi lärt oss av den svenska sommaren. Och nu har vi läsa din blogg. Pauline and Me (Clement) är mycket besvikna över att inte vara den bästa kollokationer världen. Vi är mycket avundsjuk på Matthew!
    Dessutom är vår lägenhet fortfarande under uppbyggnad och är mycket tråkigt utan vår käre Kathleen, som är den bästa svenska världen!

    Vi hoppas att du njuter många av mötet och vi förväntar oss ett vykort!

    Hoppas att se dig igen!

    Pauline och Clement!

    SvaraRadera
  2. C'est trop cool!! vous avez trouvez google translate c'est ca?? hihihi, VOUS ME MANQUE TROP! quandmême que j'ai trouvé un colloc ici aussi. Alors, vous venez quand!? la paradis vous attende! et moi aussi!! BIS

    SvaraRadera