lördag 22 augusti 2009

Hej o hopp o nya tag

Då va det dags. Att efter en fantastisk sommar ta tag i sig själv igen och peppa inför nya äventyr! På tisdag smäller det. Det blir en lång resa via london, sydafrika och mauritius och jag anländer förhoppningsvis i någorlunda behåll tors kl 1710 (lokal tid, + 1 h tror jag..) Dock har varken boende el skola klarnat något vilket gör mig både orolig, ovillig och nervös. Allt va ju så fint fixat innan Grenoble, massa välkomstbrev och kontakt med folk på plats, men den här gången har det varit helt tyst. O jag mina vänner, har resefeber. ngt så sjukt att jag seriöst överväger att stanna hemma. Har absolut inte en blekaste aning om vad som kommer hända med mig o mitt liv efter att jag satt min fot på det planet. Roligt, ja absolut! Men jag vet ju också att det kommer kräva en del flyt att orka styra upp ett liv o tillvaro där. Men som vi alla vet. det löser sig...eller? Den där trygga magkänslan vill minsann inte inträffa...

Tillbaka till ljuva minnen. Sommaren i Grenoble tog slut genom att mina föräldrar kom ner, sen drog vi till venedig, wien och besökte farfar i polen för att avsluta allt med hälsohem i de polska skogarna. Sen har jag hunnit hänga lite i Malmö, och skrivit ett gäng tentor i Linköping. Låter som en skön o ganska lugn sommar, men tyvärr har skallen varit mer stressad än någonsin. Alla sinnesintryck och att aldrig riktigt få landa (bo i en resväska) har gjort att jag nu destomer inte känner för att packa igen. Vill mest krypa ner under täcket o kolla på film. Så jag tror att jag tar o gör det nu...O undviker tanken på flytt ett tag till! :D

måste bara få med några höjdpunkter sommaren bjudit på:
- besök på FN i wien med Johan!
- Festkväll på babel! dans med katarina och nya vänner!
- massage på hälsohemmet!
- träffa anders på biografen för första gången på 6 månader!
- Frid på bjärka-säby
- baddag med styrbjörn
- hemmamys med min hemmafru ulrika
- roligt tentaplugg (?)
- simmade 2,5 km i regn och åska!
- cykeltur med Micke
- många fina kramar (man kramas inte i frankrike!!)

o några lågpunkter:
- bestulen väska, twice
- mammas blodpropp...
- hunger
- fet kuggning av matstat 2
- inte hinna träffa alla och njuta av livet
- åka härifrån


Och med det vill jag nog mest säga att borta är sjukt bra, men hemma är inte så tokigt det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar