söndag 30 augusti 2009

la vie est belle





Har nu hunnit vara här i 3 dygn och som ni kan föreställa er är intrycken alldeles förmånga för att skildra. Men kortfattat har jag hunnit
  • hänga med ett skönt gäng tyskar,
  • varit i skolan o fixat,
  • hängt med karin o lotta,
  • randonnéeat i djungeln,
  • beachat både på svart och vit sand :),
  • simmat bland korallrev,
  • hållt på att dö av rädsla inför gigantiska vågor och äckligt starka strömmar,
  • blivit alldeles för full och deckat kl 11,
  • köpt 5 kg kyckling (billigt) en massa lokal öl och rom,
  • druckit o ätit ovanstående,
  • lyssnat på massa galen franska och séga (lokal reggae)



Jag har ju en viss förmåga att tänka för mycket och analysera på tok för mkt. Den här ön å andra sidan verkar handla helt om att slappna av och njuta av livet, o kanske framför allt det lilla i livet. Jag har som mål att komma dit, men just nu finns det bara massa + och - i mitt huvud.

+ fantastiska människor som tar sig an mig och som jag verkligen känner mig hemma hos. Vi har redan skapat en liten familj.
+ Miri, typ århundradets skönaste lilla tyska surftjej som tycker jag kunde bo i hennes lilla rum, eftersom jag inte hittar en egen lägenhet...
+ cp-trevlig skolpersonal
+ att mkt påminner om grenoble/riktiga frankrike, typ skolmatsalen, exakt samma system!
+ vädret. komigen liksom :)
+ naturen. skojjar inte!
+ att lotta o karin är här, sjukt skönt att känna en liten klick av hemma ute på en öde ö..
+ magisk solnedgång, måne och stjärnhimmel

- dyrt! allt! O speciellt lokalproducerade varor
- svårt att ta sig runt utan bil
- lite intressant organiserad skola...
- att alla är rätt trötta och små stressade efter att ha kommit hit o inte fått allt fixat än
- smutsigaste huset i världshistorien och småkryp i min "säng"
- brist på väggar i vårt hus
- bäcksvart ute efter kl 18.
- djungelväg till skolan på 20 min
- skoskav efter flipflopsen (?!) o därmed två riktigt inflammerade tår...
- ont i halsen och cp-förskyld...(nej det är INTE svininfluensan!)


6 kommentarer:

  1. Skit! Jag är inte ett dugg avundsjuk...

    SvaraRadera
  2. ser hur skönt ut som helst!!!

    SvaraRadera
  3. I like the title, and the randonné in the jungle of course! Lovely!

    SvaraRadera
  4. Jag har fortfarande inte riktigt fattat att du är därnere, men instämmer i föregående talares kommentarer! Här hemma börjar schemat bli fullt och projekten dala in... och hösten med. Bu!

    Men men.. man kan ju alltid använda sin tankeförmåga och låtsas att man är där du är :-)

    Tycker för övrigt att det kanske börjar bli dags att ta bort allt som har med Julia att göra i den här bloggen. Nog för att jag känner mig smickrad men.. :-) environme.com kan du iofs få länka i så fall. Puss puss å kram /Jules

    SvaraRadera
  5. Fixa så man kan kommentera som anonym eller som valfritt namn också!! Det är lite omständigt just nu.

    SvaraRadera
  6. Ser sku smuk ud og så omgivet af smuk landskab....ikke dårligt! :o)

    SvaraRadera