lördag 27 juni 2009

det gör ont när knoppar brister

Ajajajaj i hjärtat. Har nu sagt hejdå till dom flesta förutom mina kära sambosar. Sista natten i Grenoble. Rummet överöst med väskor som ska med, fullproppade med minnen av ett liv här. Helt sjukt att det är över. Kändes som att jag kom igår. Men det är väl alltid så det heter. Minns att jag för senast en månad sedan inte ville annat än hem. O nu inser jag att detta numer är hem. o jag ska bort. igen. puh. Men det är bara att bita ihop antar jag o försöka motivera sig till ännu ett halvår på ny ort med nya människor, som det kommer göra lika ont att lämna.

Belle-île va fantastiskt vackert. Helt otroligt bra avslut. De senaste dagarna har mest inneburit stress och mkt bilresa. Har inte hunnit med ngt av det jag skulle innan avfärd (såklart) inkl köpa vin. Helt sjukt att jag efter ett halvår i det här landet inte kommer lyckas komma hem med en enda flarra! haha, ironin är påtaglig. il faut que je revienne är en stående fras. Så mkt mer att göra helt enkelt.

Mamma och pappa kom igår kväll. Fantastiskt att ha dom här och visa lite hur livet sett ut. Skönt när två världar möts så, lite som att dom blir mer verklighet då. Idag har vi varit hemma hos Clements föräldrar på middag i Ardeche, fantastiskt trevligt med fyra-rätters och besök i medeltida stad. Kvällen avslutades hos Romain, där det en sista gång serverades tvättäkta franska crêpes.

Nu följer tre veckor med mina kära päron. Utmaning är bara förordet. Roadtrip till Venedig, wien och farfar i polen, för att sedan åka på hälsohem till polen i två veckor och leva på grönsaker och kärringgympa. Cant wait!

Som ni kanske förstår är jag därför näst intill intaktiv på internet de närmsta 3 veckorna. Återkomst till kära malmö beräknas till den 20e juli, för att sedan åka till linkan i början av aug och sedan La Reunion den 26e. Snabba ryck. och mycket kärlek.

tackar för visat intresse och hoppas att ni följer vidare mina äventyr på bloggen borta på ön ingen känner till :)

Bild nedan när jag precis köpt mitt första par skidor. LIIIde nöjd va jag. Tack grenoble för ett fantastiskt halvår. Vackra vyer, skidåkning, fantastiska människor, god mat, vackert språk och för att sammanfatta; livsnjutning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar