fredag 12 juni 2009

Födelsedag


Igår va det dags för mig att bli änu ett år äldre. Galet att jag redan nått åldern 24. Funderar seriöst på om jag ska börja svara 20+ från och med nu på frågan om hur gammal jag är. 23året har dock varit ett väldigt bra sådant måste jag erkänna. Och 24 har inte börjat särskilt tokigt det heller. Igår kl 9 ramlar det in 4 fina människor (julia spetsen föjld av peder med kamera, Mathieu och clement lastade med croissanter) till en nyvaken kathleen som mest tror att det är någonform av tenta-p bootcamp som påbörjats. Med fransk sång, levande ljus, tårta, frukost på sängen, paket och glada miner från det som jag nog får kalla min familj här nere började dagen strålande. Efter lite mys hemma blev det dags för mig att börja tentaplugga i skolan (lagom sådär 4 dar innan 3 tentor...) och avslutade senare dagen med kinamat och niptuck! Fantastiskt dag, allt tack vare fantastiska människor!

Mamma gjorde en klassiker och berättade om dagen jag föddes. "jag minns det som igår"- Gör ju inte direkt mig mindre barnsugen. Misstänker dock att hon censurerar alla hemskheter sedan den dagen. Men älskar verkligen att höra den sagan. mer för varje år om möjligt. Pappa skickade sedan en liten bild på mig några dagar gammal. Tycker inte riktigt att jag ser lika liten ut som sagan förtäljer. Men otroligt är det ändå. Tänka sig. 24 år...

1 kommentar: