lördag 20 juni 2009

tåg och tidiga mornar

Ibland händer det som inte får hända. Tyvärr händer det mig exceptionellt ofta. Hade igår kväll, efter en fantastiskt kväll med gott sällskap på ännu godare restaurang, ställt två väckar klockor till i morse. En i badrummet (för att jag nödvändigtvis skulle behöva kliva ur sängen) och mobilen på snooze 10 min innan, placerad på 2 armsavstånd från sängen, för att även här tvinga upp mig själv lite. Snoozen stod på var 3dje min. Trodde verkligen att jag skulle övervinna mitt sömnbegär och därmed lyckas ta bussen till Lyon kl 0700 i morse, för att sedan bli upplockad av mina sambosar där och köra till belle-île tillsammans. Sablar och baronen. Tyvärr blev det inte så. Och inaktivt som det här landet är går inte nästa buss förrän 9. vilket innebär att bilen inte kommer hinna fram för att ta sista båten till ön. Så här har jag alltså lyckats försena en semester för 3 personer pga av sömn. Denna onda kraft.

Jag försöker dock vända det här nu och tänka att jag så kanske kan få se lite av lyon (en söndag då allt är stängt) också, eftersom vi nu istället ska köra kl 6 på kvällen...och köra hela natten genom hela frankrike...oj vad det inte räckte som positiv tanke...

Därför efterlyser jag nu, ngnform av väckarklocks-anordning som inte låter människor som mig vinna slaget på morgonen, och därmed förlora mycket i livet. Tillbaka till i morse kan jag bara meddela att jag inte har ngt som helst minne av att ngn klocka ringt. alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar