måndag 8 juni 2009

Strato betyder lager

Strato-concepteuren a.k.a Henrik (min nya favoritmaskin i labbet) fick vi leka med idag i skolan. Fantastisk upplevelse. Henrik borrade ut vâr fina form i ngn form av massonitskiva i olika lager. Pâ onsdag blir det dags att "moulaga", dvs först gjuta en sandform och sedan själva makapären i aluminium. Pirrar i magen bara jag tänker pa det! Ska lätt ta med kameran och dokumentera!

Fâr faktiskt ge Gènie Industrielle här i Grenoble lite beröm. Även om större del av kurserna är riktiga flumkurser och allt känns totalt ostrukturerat oftast, mâste jag erkänna, att dom gânger jag faktiskt varit här, har jag haft relativt roligt ändâ. Brainstorming är nyckerordet i det har landet. Man gissar, gissar lite till och vips har man en lösning. Salânge man kan argumentera lite fôr den verkar de mesta gâ hem. Lite som politik. o jag som trodde att jag skulle slippa alla "mjuka värden" när jag la ner den karriären, HA!

Förövrigt kan jag, som alla tidningar, meddela att även jag föll för ârets trend infor EU-valet. Har en liten kladdlapp har framför mig frân förra mândagen där jag sammanfattat det enda svaret jag sökte innan beslut "vilket av högerpartierna har bäst miljopolitik/representanter?"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar