onsdag 3 juni 2009

To do listan


Så vad finns nu att göra? Ja förutom att sitta på stan, drick öl, äta glass och lapa sol för att sedan avsluta eftermiddagen med lite shopping som jag, Peder, Calle och Julia har gjort idag, så har det faktiskt börjat dra ihop sig. Il faut que on profite!

Därför är det alltså förutom alla flumkurser som jag antagligen borde plugga inför och göra presentationer till även dags att skriva den där sista listan:

Ordentlig fylla.Vi kom fram till idag att vi inte har några ordentliga fyllehistorier från hela tiden, så jag tänkte satsa hårt på onsdag.

Shopping. Alltid roligare att bränna pengar på annan ort än hemma. Dock är min favvo butik för plånboken här Zara, och det är ju inte så himla exotiskt än. Men däremot blir det nog en tur till darjeeling och chantelle i veckan! Ullis, lovar att du skulle vara i HEAVEN!

äta ute. Seriöst. så stört mysigt här. o allt är gott. På bilden skådas ett fantastiskt ankbröst karameliserat i honungssås med ratatouille till, från aix en provence förra helgen. himelskt.

Besöka tvättäkta fransmän. Ja kultur kan man ju nte få nog av, så jag ska försöka att både bjuda in mig hem till en fransman i söder och en i Paris :)

Lära sig röka. Jepp. Det är sant. Har kommit fram till att ett utlandsår i Frankrike är inte ett utlandsår i Frankrike om jag inte kan röka utan att hosta lungorna ur mig när jag kommer hem. O visst är det onyttigt, men hela det här landet är ju onyttigt. o ändå lever dom typ längst.

2 kommentarer:

  1. Enligt WolframAlpha lever de längst i Macau (snitt 84,4) medan Frankrike kommer på plats 9 (snitt 81). Men börja röka och pimpla rödvin kan vara bättre än att snusa och dricka sprit, Sverige glider nämligen in efter Frankrike på plats 10 (snitt 80,9). Börjar du röka kanske du lever 35 dagar längre (0,1 år).

    SvaraRadera
  2. Värt ett försök :D men öl? danskar liksom? öl o pölse gillar ju jag. lever dom länge? O måste man liksom hålla en strikt diet eller får man blanda lite?

    SvaraRadera