tisdag 29 september 2009

Adrenalinens helg!

Krisen försvann och in kom lyckan. Härligt att vakna upp och faktiskt inse att man befinner sig i ett paradis. Nu har visserligen solen inte skinit på några dar, vilket i sin tur är ap-skönt.

Helgen bjöd på mysfredag med poker (jag kom tvåa, första gången jag spelar!) sen surffestival i lördags på södra delen av ön, som tyvärr blev lite halvförstörd över att himlen öppnade sig och allt blev blött. Va rätt tacksam över att jag hade skjuts hem tillskillnad från alla andra erasmus som campade över...Fick dock bugga loss ordentligt till lite sköna konserter. På hemvägen tog vi östra vägen tillbaka och passade på att hälsa på en enorm sockerdjungel och göra lite lava-safari. Kan berätta att det är sjukt mörkt när man står på en lavasluttning från 2007 på kvällen. Funderade på att lägga upp bilderna jag tog. men dom är som sagt svarta, även med blixt!

Söndagen får dock priset som bästa dagen ever. 0700 va det samling för att åka iväg på canoying, det blev lite roliga hopp och vackra vattenfall. Allt detta i ledning av min lärare i conception mecanique! Hoppas dock att nästa gång blir lite mer avancerad då jag har valt det som skolsport. När vi på eftermiddagen ramlade hem var det fortfarande så mkt adrenalin som pumpade i kroppen att det inte gick att göra annat än att gå på vandring eller randonée som det heter här. Vi valde den närmsta, den i vårt kvarter :D cascade du chaudron. FANTASTISKT vackert. och doppet i den kristallklara poolen omringad av gröna väggar va inte alls ett tokigt avslut på dagen.

I måndags blev det mycket att prata om på lunchen då Lotta och Karin hängde med på ett annat lyckat äventyr som skolan anordnade. Sen va det dags för prov i conception mecanique, och jag kan meddela att allt mitt fjäsk för honom under söndagen inte lönade sig. Smärtsamt va det. och inte direkt roligt att han körde upp alla namnen på tavlan och skrev upp betygen för varje delmoment. inte alls stressande, nädå. Han tyckte dock att det va en lysande idé så att man kunde se vart alla andra var, som man visste om man låg efter...haha. Ja klarade av ungefär hälften av uppgifterna och blev tydligen godkänd. Vi får hoppas att jag håller den traditionen.

1 kommentar:

  1. Åh gud vad läskigt! Men roligt också! Modigt av dig iaf. puss puss

    SvaraRadera